Традиционната търговия расте с близо 7% по-бързо от модерната
В края на март франчайз програмата „Моят магазин“ откри стотния си магазин, като обектите от нея вече се намират в над 80 населени места в България с близо 2,7 млн. жители – както в квартали на големите градове, така и в по-малки градове и села с над 1500 жители. Успехът на програмата отразява положителните тенденции в развитието на традиционната търговия в страната, която бележи ръст.
Уникалният у нас формат подава ръка на независими предприемачи и има решаваща роля за успешния старт на техния бизнес. Чрез „Моят магазин“ те получават ценна подкрепа в управлението, маркетинга и развитието на своя магазин. Франчайзът им предоставя достъп до най-съвременни търговски практики, както и до финансова помощ за модерна визия на търговските обекти и за ефективна реклама.
След като 10 000 магазина у нас затвориха врати за последните 10 години, сега ставаме свидетели на възраждане на традиционната търговия, която вече расте с близо 7% по-бързо от модерната. Програмата „Моят магазин“ има реален принос в този процес с мисията си да подпомага независимите търговци да изградят устойчив и перспективен бизнес.
Ролята на франчайза обаче далеч надхвърля търговските измерения – в малките населени места моделът на „Моят магазин“ е съществен фактор за по-добър икономически и социален живот на общностите, както и за развитието на малкия регионален бизнес.
Най-силно присъствие „Моят магазин“ има в областите Враца, Бургас, Благоевград и Варна. Разширяването на мрежата продължава, като броят на обектите ще достигне 200 до края на 2025 г., а пазарният им дял в традиционната търговия се прогнозира да възлезе на не по-малко от 5%. До края 2027 г. плановете са независимата верига да бъде представена от 800 обекта в цялата страна.

