сряда, февруари 5, 2025
НачалоЛюбопитноЕто как в ИСУ „Васил Левски” поощряват учениците без отсъствия

Ето как в ИСУ „Васил Левски” поощряват учениците без отсъствия

Иновативно средно училище „Васил Левски” влезе в пандемията като едно от най-подготвените за дистанционно обучение

Иновативно средно училище „Васил Левски” влезе в пандемията като едно от най-подготвените за дистанционно обучение, защото още три години по-рано събираше учениците във виртуални класни стаи на платформата Офис 365. Далеч преди това тук редовно идваха школски директори и учители за обмяна на опит и семинари, защото учебното заведение работи пилотно по много проекти през годините. То е и първото в страната, въвело пробно регистрационен режим с пръстов отпечатък и известяване на родителите с есемеси за часа на влизане и излизане на децата им още през 2008-а. а за дигиталното обучение логично сега директорът Емил Моллов получи награда на ХХІІІ Национален конкурс на Синдиката на българските учители (СБУ) – диплом и плакет за „Директор на годината” за онлайн обучението, заедно с признанието на синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа” и за шефката на Регионалното управление на образованието в Пазарджик Валентина Кайтазова, съобщава вестник „Знаме“.

„Благодаря за наградата на синдикатите и РУО – това е признание за колегите. Колкото и да бяхме подготвени обаче, дистанционното обучение дойде изневиделица и постави всички ни в сложна ситуация. По-точно обучение в електронна среда. Което е по-различно от дистанционното обучение, заложено в Закона за предучилищно и училищно образование, коментира пред репортер на „Знаме” Емил Моллов. Тук през учебната 2017/2018г. учениците масово започнаха работа с Офис 365 на Майкрософт и Тиймс. Не сме единствени. В България сигурно има около 50-60 училища. Част от тях работят не с Майкрософт, а с друга платформа, която е на Гугъл. Знаем много за прилагането на Офис 365 в помощ на учебния процес. Само че не ползваме платформата edu.mon.bg, направихме си наши домейн и хостинг. Всички деца и учители имаха акаунти, имаше създадени групи, така че класовете бяха активирани и веднага на следващия ден започнахме обучението в електронна среда. Помня, че петък, 13-и март, бе денят, в който ни пуснаха в дистанционна форма.

– защото точно тогава бе планирано да покажем положителна практика пред всички директори от Пазарджишка област съвместно с РУО-Пазарджик. Тази двудневна обмяна на опит с Офис365 и Тимйс така и не се проведе, защото бе обявена пандемия. Естествено, няма място за сравнение между присъственото обучение и това в електронна среда. Първоначалният ентусиазъм е много голям – и от двете страни, но идва един момент, когато има пренасищане. След многочасовото стоене пред екрана и учениците минават на фаза логване и присъствие, участието им е пасивно. Голяма част от тях не влагат усилия, липсват съсредоточаването, концентрацията.

Така че качеството е в полза на присъственото. И за учителите е необичайно – липсва им живия контакт, това, че не виждат реакциите на лицата на децата… Говорехме си в първите дни на пандемията с колегите, че това не е училище, защото в сградата няма шум, движение, деца… В момента тук 285 ученици се обучават в присъствена форма и 290 – в неприсъствена. Сега малките са тук, големите вкъщи, но от 17-и февруари ги завъртаме – седмите и дванайстите класове ще се приберат за обучение от разстояние. Отделно имаме двама ученици, които се обучават от разстояние асинхронно по здравословни причини (те наблюдават какво се работи в час)”, казва директорът. Децата от първи до четвърти клас са тук още от януари, но има два четвърти класа в карантина – били са контактни с учителки с положителни проби за КОВИД.

„Но и тези деца работят добре, днес посещавахме уроците им в тази форма на обучение. Малките са по-ентусиазирани в този вид обучение. Имат желание, питат, докато големите – мълчат. Питате ме за

най-удачен вариант за интервал на завъртане на двете форми на обучение? Лично моето мнение е, че е добре на учениците в 7-и и 12-и клас оттук насетне да не се прекъсва присъственото обучение. За 7-и клас е важно външното оценяване, с което ще продължат следващия си етап на образование, а 12-и клас излизат от системата, а матурите са вход за висшите училища. Днес разговарях с учители, които преподават български език и литература, и английски език в 12-и клас. Те смятат, че за подготовка за матурата по тези два предмета обучението от разстояние им върши добра работа и има ефект от тази подготовка.

За другите удачен вариант е завъртане всеки месец. Наблюденията ми са, че явно децата карат наистина по-леко коронавируса (а и в момента не се наблюдават и случаи на обикновен грип). От март 2019-а досега само един ученик (той е от втори клас) е бил с положителна проба – но е изкарал болестта без да има сериозни здравословни проблеми. Преди няколко дни направихме анализите от първия учебен срок

И успехът е съпоставим с предните години. В интерес на истината, учителите са правили и компромиси с оглед на извънредната обстановка. Но мисля, че всички учители правят компромиси – човешко е. Новото е, че сега за пръв път имаме трима-четирима ученици, които останаха без срочни оценки и ще се явяват на поправителен изпит, защото не са участвали в някои от часовете и не са им оформени оценки. В предишни години не сме имали такива деца”, пояснява Емил Моллов.

Той изказва своята благодарност към всички ученици от училището, които не са отсъствали от часове –включително и уважително, и са участвали максимално от началото на учебната година. По тази причина двадесетина деца ще получат благодарствени адреси за активно участие в занятията в пандемичната ситуация навръх патронния празник 19 февруари. Впечатлени от старанието на децата са и техните учители, които вярват, че с похвалните листове ще бъдат стимулирани и други ученици (повече за патронния празник на училището – на стр. 7, б.р.).

Тук иновациите не спират. Последната новина е, че са одобрили 300 000 лева за изграждане на STEAM-център 3-К

Този център ще бъде свързан с модерен кабинет по роботика и програмиране, съществуващата тук училищна телевизия вече ще има професионално телевизионно студио, ще се направи зала за дебати и презентиране, както и зала за арт терапия. Ще има една стая и за работа с деца със СОП, а и залите, и коридорите, ще са нестандартни и със специални места за отмора. Абревиатурата STEAM включва английските думи за наука, технологии, инженеринг, изкуство и математика, а трите „К” са „Креативност”, „Комуникативност” и „Качество”, към което неизменно ще се стремят изкушените от роботиката и журналистиката ученици.

Подобни статии

Най-четени