10 полезни съвета по време на изолация

0
173

Продължителната изолация вкъщи изправи пред сериозно изпитание начина ни на живот и взаимоотношенията ни с близките хора. Но преди да се фокусираме върху негативите от създалата се ситуация и да опънем нервите на тези колко нас, е добре да помислим как да извлечем максимална полза за нас самите. Оставането вкъщи може да бъде позитивно преживяване и възможност да направим всички дълго отлагани неща. Време за всичко онова, за което все ни достига време. Какво по добро от това, да излезем от карантината с нови умения, нови знания и нови осъзнавания? Ето няколко предложения какво можем да правим, използвайки създалата се ситуация за своето развитие.

1. Създай нещо

Не всички имаме едно и също ниво на креативност, но всеки от нас има способността да създава. Когато сме били деца сме нямали концепцията за хубаво и лошо творение. Най-лошата и неразбираема драсканица, която е излязла от нас е било най-великото нещо. Това е защото ние сме се наслаждавали на процеса не сме имали обвързаност с крайния резултат. Направи нещо за самото правене, не за продукта.

2. Гледай филми и сериали

Сега е времето да изгледаш филмите, които стоят в списъка ти от години. Имаш и достатъчно време да се отдадеш на сериала, за който всички ти говорят.

3. Чети книги

Ако вие сте от хората, които обичат да четат, но в делнична вечер заспивате уморени твърде рано, сега имате възможност да изчетете любимото четиво на един дъх, без да се притеснявате, че утре ще закъснеете за работна среща рано сутринта. Най-малкото спестявате време от пътуването до работното място.

4. Слушай онлайн лекции, подкаст или електронна книга

Има толкова много онлайн лекции и подкасти, които можеш да гледаш и слушаш, че цял живот да си под карантина, няма да успееш да изслушаш всички, които си заслужават. Хубавото на предаването на знания чрез аудио е, че може да правиш нещо друго, докато слушаш.
5. Изгради нов навик

Със сегашното ни освободило се време може да формираме навик, който да подкрепя нашето развитие. Процеса на автоматизиране на навика може да отнеме между 18 и 254 дена. Това зависи от човека, навикът и други фактори. Средно, за да се формира един навик трябват 2 месеца или 66 дена всекидневно повторение. Ако направиш това, след карантината ще излезеш с действие, което всеки ден ти помага в развитието.

6. Постави цел, която да преследваш

Психолозите казват, че смисълът, който усещаме в живота ни е свързан с поемането на отговорност. Ако начертаеш една цел, която да постигнеш в следващите седмици или месеци и поемеш отговорност да я изпълниш, то със сигурност ще ти е по-лесно да се справиш с изолацията.

7. Медитирай

С толкова свободно време вече нямаш оправдание, че нямаш време, за да започнеш медитативна практика (или да увеличиш времетраенето на вече съществуваща такава). Медитацията помага при справянето с емоциите, тревожността и стреса.

8. Тренирай

Няма нужда да ходиш на фитнес, за да поддържаш тялото си във форма. Доказано е, че IQ-то ни започва да спада след двайсетата ни годишнина. Най-добрият начин да запазим нашата флуидна интелигентност е чрез физическите упражнения. В този случай е вярна формулата: здраво тяло, здрав дух, здрав мозък.

9. Започни да пишеш дневник

Писането ще ти помогне при самоосъзнаването. То ще ти изясни модели на поведение, които проявяваш в живота си. В процеса можеш да разбереш как да използваш тези модели така, че те да работят ЗА теб, не ПРОТИВ теб.

10. Развий ново умение

Всяко ново умение отваря още една врата. Сега е перфектното време да се научиш на нещо ново. Ето няколко неща, които можеш да пробваш: започни да учиш нов език, грабвай арт материали и се отдай на творчество, или пък развий кулинарните си умения.

Вашият коментар

Моля, въведете коментар
Вашето име