В началото на кризата с коронавируса много хора се презапасиха с тоалетна хартия и производителите отчетоха ръст с до 700 процента. Учени изследват защо някои хора са по-склонни да купуват подобни продукти.
Стремежът към притежаването на тоалетна хартия говори за сериозността на кризата с коронавируса. Хората решават, че трябва да се презапасят с такива количества, че да им стигне и по време на следващата пандемия. Белите ролки стават сериозен актив.
Според проучване на Института за еволюционна антропология „Макс Планк“ в Германия решаващият фактор е страхът. „Според резултатите хората, които са се чувствали застрашени от Covid-19, са се запасили с повече хартия“, сочи проучването, което излиза в специализираното издание Plos One.
За да разберат до каква степен купуването на тоалетна хартия е свързано с черти от характера ни, учените се свързали с 1029 души в 35 страни чрез социалните медии. Те искали да разберат колко участниците са се чувствали застрашени от вируса, как са изкарали карантината и колко тоалетна хартия са си купували.
„С оглед на факта, че купуването на тоалетна хартия обективно нито ни спасява живота, нито ни запазва работата по време на криза, този резултат показва, че тоалетната хартия може да е доста субективен фактор на сигурността“, пишат авторите. Онези от нас, които често пълнят етажерката с тоалетна хартия са като цяло по-емоционални и са по-склонни да се страхуват дори и без пандемия.
Не само емоционалните: съвестните и перфекционистите също се презапасяват. Това съотвества на очакванията на учените, че предвидливите и подредени хора е по-вероятно да купуват в големи количества.
Освен личните характеристики други фактори като възраст или произход също влияят върху покупателното ни поведение. Възрастните хора е по-вероятно да напълнят количката си с тоалетна хартия, отколкото младите. Проучването също така установява, че американците са се запасявали с повече тоалетна хартия от европейците.