четвъртък, ноември 21, 2024
НачалоЛюбопитноКак да изградим ценни бизнес контакти В България?

Как да изградим ценни бизнес контакти В България?

Как да изградим ценни бизнес контакти в България?

През последните няколко години дигитализацията ускори процесите на фирмените и екипни срещи, като позволи на много от нас да комуникират от разстояние чрез различни технологии.

Разбира се, нищо не би могло да замени реалните събития, а в конкурентната предприемаческа среда е много важно да се срещаме с потенциални клиенти, партньори, колеги и хора в от различни професионални сфери.

В този ред на мисли, в текущата статия ще си поговорим относно това колко важно е да изграждаме бизнес контакти, и в частност, как това да се случва по-лесно и ефективно в реално време.

Нека не забравяме за същността – конференции и събития

Дигитализацията може да ни помогне с нещо много важно – проследяване и уведомяване за реални събития, които можем да посетим като предприемачи. България не отстъпва по нищо на бизнес света със страхотните си регионални и национални събития.

Независимо дали говорим за провеждащи се курсове, лекции, предприемачески бизнес срещи, семинари или конференции, в градовете като София, Пловдив, Варна и Стара Загора има десетки събития, които могат да бъдат полезни за нас и нашия екип.

Бизнес контактите се изграждат на „4 очи“ и това е безспорен факт дори и в наши дни. Трудно би било да доверим или представим една идея на хората единствено от разстояние. Онлайн срещите и контактите имат един вид енергия, но същинската среща е нещо съвсем различно.

Срещайки се на живо с хора от различни сфери, ние можем да развием нашата емоционална интелигентност, умения, да осъществим обмен на информация и да оставим истински трайно впечатление.

Естествено, можем да разчитаме и на социалните мрежи, като те служат като добър завършек на нашата експертиза, портфолио и още качества.

След като споменахме социалните мрежи…

LinkedIn, Twitter и Facebook могат да свършат чудесна работа като експозират нашето професионално портфолио след ново запознанство. Ако има един момент,  в който трябва да споделим тези контакти с нашия събеседник, то неминуемо това може да се случи по време на нашия разговор или след това.

Нека първото впечатление бъде физическо, а последващото дигитално. Тук със сигурност можем да включим един важен много инструмент, а именно функционалните дигитални визитки tappcard.

С помощта на този тип визитни карти, ние можем да споделяме и запазваме контакти, да редактираме бизнес профила си и да изпъкнем със страхотни портфолиа в правилния момент.

Както вече казахме, след физическата среща, идва и дигиталната, която предоставя „последващото впечатление“

Ако изиграем картите си правилно, ще можем да генерираме и споделяме контакти с хората в нашата професионална сфера или да навлезем в „нови бизнес територии“.

Срещите на място дават страхотен „отскок“, но действията след това определят дали този контакт може да се превърне в ново партньорство, предоставяне на услуга или „заключване“ на потенциален клиент.

Визитките са полезни, особено ако не се загубят, а при дигиталните такива шансовете за това намаляват до 0%. Едно единствено докосване към смартфона на вашия събеседник и правите впечатление, което остава и след актуалната бизнес среща.

Да направим кратко и ясно заключение

Нетуъркинг уменията са изключително важни и трябва да се развиват на всяка следваща среща, но когато подкрепим събитието с допълнително проучване от наша страна, запознаване с потенциалните лица, интересите им, то нещата ще се случат подобаващо и успехът ще е гарантиран.

Всичко това, допълнено от дигитални визитни карти и лесно споделяне, ни дават възможност да „оберем всички точки“ и на най-професионалните събития.

Та, да дадем заключителен отговор на въпроса как да изградим ценни бизнес контакти в България, то той може да се раздели на три главни точки:

Модел, който да следваме след срещата, а именно да „помислим“ как да дадем стойност и да останем в контактите на нашия събеседник.

Подготовка, проучване и посещаване на актуални събития в нашата сфера.

Развиване на комуникативните умения, създаване на нови запознанства.

Подобни статии

Най-четени