петък, февруари 7, 2025
НачалоБългарияРодопската теснолинейка остана само с един локомотив

Родопската теснолинейка остана само с един локомотив

Опасенията на служителите на БДЖ се оказаха верни. Само един от локомотивите на Родопската теснолинейка е в движение

Втори ден автобуси заместват влакове по Родопската теснолинейка. Причината – развалени локомотиви и невъзможност за обслужване на графика на влакчето. С това твърденията на служителите на железниците, че малкото влакче е на ръба на оцеляването се оказват напълно вeрни.

Само 1 от общо 6 локомотива по Родопската теснолинейка е бил в движение през вчерашния ден. От БДЖ отмениха общо 7 влака по направлението Септември – Добринище.

Проблемите продължават и днес. Отменените влакове са общо 9. Техните разписания се изпълняваха от автобуси.

На официално запитване на Телемедиа от БДЖ отговориха, че причините за отменените влакове са свързани с възникнали необходимости от извършване на аварийни ремонти на три локомотива по едно и също време, които всеки ден обслужват влакове по маршрута на теснолинейката.

По информация от държавния превозвач за единият локомотив се наложи смяна на предно стъкло след удар на паднало дърво върху релсите. За първи път за проблемите на Родопската теснолинейка си позволи да говори ръководителя на депото в Септември на среща за бъдещето на влакчето, която се проведе преди дни във Велинград. Единствено той се усмели да каже, че Родопската теснолинейка е на ръба на оцеляването. Позиция, която не се харесва на ръководството на БДЖ, но за сметка на това се окзва напълно реална.

Пред днешния ден линията се се обслужва от един локомотив, което налага ползването на алтернативен транспорт. От пресцентъра на железницата съобщиха, че локомотивът с подмененото предно стъкло и един е след ремонт на двигател и смяна на цилиндрова глава ще бъдат готови за движение още през утрешния ден. Очаква се в последния ден от месеца да бъде ремонтиран и още един локомотив с повреда в топлообменника. По този начин ще бъде възстановена наличността на локомотиви в движение, необходими за обслужване на всички влакове по теснолинейката.

Подобни статии

Най-четени