В първото онлайн заседание на Общински съвет-Велинград бе взето решение за преструктуриране и оптимизиране на общинска администрация. Мерките са част от плана за финансово оздравяване на курорта. Същият беше обвързан и с препоръка на Министерството на финансите за намаляване числеността на администрацията.
За периода на изпълнение на плана за финансово оздравяване община Велинград постигна около 17% от заложения общ ефект на заложените мерки, отчитат от ръководството. Кметът на общината е с ангажимент за извършване на финансов анализ по нормативно установените критерии от Закона за публичните финанси. След този анализ е установена необходимост от финансово оздравяване. В тази връзка е изготвен доклад от секретаря на общината по отношение състоянието на администрацията, както и докладна записка от директора на дирекция „ФБМП“ за финансовото състояние на общината. Представена е систематизация по структурни звена в три посоки:
1. Намаляване обема на работа
2. Неефективност
3. Изследване на възможността за аутсорсинг за изпълнение на функции.
Съобразно решението, в общинска администрация ще бъде извършена вътрешна трансформация на административни отдели, като ще бъде намалена числеността с 9 щатни бройки. Преди да бъде взето това решение, по взаимно съгласие напуснаха 13 души, които в момента работят по Европейски проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания”. Така общия брой на намалените щатни бройки са общо 22.